Week 3 - Reisverslag uit Burlington, Verenigde Staten van Jana - WaarBenJij.nu Week 3 - Reisverslag uit Burlington, Verenigde Staten van Jana - WaarBenJij.nu

Week 3

Door: Jana

Blijf op de hoogte en volg Jana

22 September 2014 | Verenigde Staten, Burlington

Deze week was het hier toch wel erg koud (5˚C). En als ik het koud heb dan betekend dat ook dat het erg koud is. Ik heb het namelijk niet echt snel koud. Nou ja nadat we de ramen alle hadden dicht gedaan werd het eindelijk warmer in ons appartement jeehhh. Tot vrijdag was het dus koud. Zaterdag werd het dan gelukkig iets warmer en vandaag was het dan eindelijk weer lekker weer rond de 26 ˚C.

Nou ja ik ga beginnen, op maandag begon dan weer een werkweek. Ik heb het nog steeds erg naar mijn zin en mag nu al veel zelf doen (^_^). Ik ben begonnen om op maandag mijn cellen uit te platen en heb ze natuurlijk ook weer gesplitst en in een nieuwe vial overgebracht, zodat ze weer lekker verder kunnen groeien. En dat doen ze erg goed. Ook kon ik dan weer mijn nieuwe experimenten opzetten en starten. Op dinsdag waren de cellen convluent genoeg om het experiment voor de growth curve te starten (incubatie stofje x voor 24, 48 en 72). Ik kon op dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag cellen harvesten . De resultaten waren te vrede stellend. Op dinsdag heb ik dan ook een Westernblot uitgevoerd en kon ik al de resultaten op film ontwikkelen en ook hier waren de resultaten weer goed. GSTP1 en PKM2 konden allebei aangetoond worden. Ik moet zeggen dat de western en immunoblot wel erg goed lukken. In ieder geval nooit zo een mooi resultaat gehad hihi. De werk week was erg productief. Mijn projectplan is nu ook eindelijk af. Alleen even alles door kijken en klaar.

In de new England states is het "apple picking" seizoen, begonnen. Dit betekend dat de meeste mensen in het weekend appels gaan plukken. Op zaterdag zijn Matt, Willem, Eliane, Krithika en ik dan ook appels gaan plukken. We went apple picking (^_^). Het was erg leuk en we hebben allemaal lekkere appels mee naar huis genomen. Vandaag heb ik een fietstocht gemaakt. In totaal ben ik vandaag 20 km gefietst. En natuurlijk heb ik ook weer vele mooie foto’s gemaakt. Ik heb weer vele leuke en nieuwe dingen kunnen zien en heb er volop van genoten. Nou dit was mijn week. Volgende week weer een verslag. Doei!

  • 24 September 2014 - 11:35

    ELS & Wim De Jong:

    Hoi Jana,

    Beetje aan de late kant maar nog VAN HARTE GEFELICITEERD met je verjaardag.
    Zoals wij kunnen lezen heb jij het ook super naar je zin.
    We blijven je volgen, succes met alles.
    Groetjes Fam. de Jong

Tags: Shelbourne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jana

Stage Amerika

Actief sinds 21 Aug. 2014
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 4926

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2014 - 01 Juli 2015

Afstudeer stage: University of Vermont

Landen bezocht: