De eerste officiële werk week - Reisverslag uit Burlington, Verenigde Staten van Jana - WaarBenJij.nu De eerste officiële werk week - Reisverslag uit Burlington, Verenigde Staten van Jana - WaarBenJij.nu

De eerste officiële werk week

Door: Jana

Blijf op de hoogte en volg Jana

07 September 2014 | Verenigde Staten, Burlington

Maandag was de eerste officiële werkdag en deze was dan ook meteen een feestdag Labor Day. Ja leuk om je stage met een vrije dag te beginnen. Ter info deze is natuurlijk gecompenseerd door de dagen die we op lab waren, de week ervoor. Mijn eerste werkdag op dinsdag voelde überhaupt niet als mijn eerste, doordat ik al de week ervoor op lab gewerkt heb. Ik ben er al helemaal aan gewend. Toch was het de eerste keer voor mij om van mijn appartement naar mijn werk te lopen. Gelukkig is het niet erg ver doordat ik vlak bij de universiteit woon. Het is maar 5 min lopen. Mijn werkdagen beginnen om 8 uur, hiervoor heb ik zelfs gekozen. In principe kan ik mijn werkdagen zo indelen hoe ik het wil, zo lang ik mijn werk af heb mag ik dus alles zelfs bepalen. Desondanks begin ik vroeg en werk ik tot 16/17 uur. Zo heb ik achteraf meer tijd voor mezelf en heb ik meer tijd om de omgeving te verkennen. Dinsdag heb ik veel celkweek werk gedaan en natuurlijk ook weer veel artikelen gelezen. Verder heb ik een DNA isolatie uitgevoerd. En mocht ik weer dingen doen die ik nodig heb voor de tweede minor. Iedereen weet wel waarover ik het heb ; ). Karrie kan echt erg goed uitleggen en laat mij al meteen dingen zelfs doen. Ok heb ik mijn eigen cellijn mogen opstarten. Spannend! Woensdag mocht ik dus weer dingen leren voor mijn tweede minor. Ik ben er eigenlijke elke dag mee bezig en leer er dus erg veel van. Ok ben ik weer met mijn cellijn bezig geweest splitsen, uitplaten ect. Verder hebben Karrie en ik ook weer DNA isoleert en verschillende PCR’s uitgevoerd. Donderdag was er niet veel verandering behalve dat we deze keer genotypeerd hebben. In de avond waren Willem en ik uitgenodigd op het verjaardagsfeest van Jos. Hier hebben wij weer vele nieuwe, aardige en erg interessante mensen mogen leren kennen. Het was erg gezellig. Ook was het leuk Prema weer te zien, ik heb haar toch stiekem gemist. Ze is zo een leuke, vrolijke, grappige en vooral erg aardige en gezellige persoon. Na een lange gezellige avond waren we dan rond 22 uur weer thuis. Vrijdag was een erg rustige werk dag. Ik was de eerste op het lab en moest hierdoor de deur met mijn eigen lab sleutel open maken. Was wel een erg raar maar toch leuk gevoel. Stage is toch heel anders dan school zeker op het lab.. Ik heb mijn cellen gesplitst. En het eerste experiment ingezet, met behandelde cellen. Hierbij gaan we de invloed van het stofje op bepaalde eiwitten en cellulaire reacties, pentose phosphate pathway ect bekijken en bepalen. Dus veel RNA, DNA en eiwit werk. Het was ook een korte werkdag. Maar ik heb de tijd natuurlijk niet verspilt en ben naar Downtown gelopen. Hier heb ik mijn SSN aangevraagd en een bankrekening geopend. Gisteren (zaterdag) was het erg rustig ik ben rond een uur of 10 wakker geworden en heb het artikel dat Jos maandag moet gaan presenteren gelezen en bestudeerd. Verder heb ik mijn bed opgebouwd en mijn kamer helemaal ingericht. Het ziet er echt super uit vind ik, ben er helemaal blij mee. Het weer gisteren was verschrikkelijk, het heeft de hele dag tot een uur of 7 geregend. Een ideale dag om te relaxen en een beetje bij te komen. S’ Avonds hebben we dan nog samen een film gekeken op Matt’s laptop. Vandaag was ook erg rustig in de middag waren Willem, Matt en ik ice skaten. De schaatsbaan bevond zich vlak bij een strand. Je had een erg mooie uitzicht op de lake. Morgen begint de nieuwe werk week, waarin ik al erg zin heb. Tot kijk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jana

Stage Amerika

Actief sinds 21 Aug. 2014
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 4936

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2014 - 01 Juli 2015

Afstudeer stage: University of Vermont

Landen bezocht: