Hoooi, ik leef nog! - Reisverslag uit Burlington, Verenigde Staten van Jana - WaarBenJij.nu Hoooi, ik leef nog! - Reisverslag uit Burlington, Verenigde Staten van Jana - WaarBenJij.nu

Hoooi, ik leef nog!

Blijf op de hoogte en volg Jana

17 November 2014 | Verenigde Staten, Burlington

Daar ben ik weer en ja, ik leef nog, haha! In de laatste weken heb ik gewoon erg veel op lab gedaan en ook privé.
Ik begin gewoon met mijn werk omdat dat daar de laatste weken veel te doen was. In de laatste weken heb ik erg veel assay’s (o.a. GST activity assay and Lactate assay) qPCR’s, Westernblot’s ect. uitgevoerd. Inmiddels is er ook een tweede humane kanker cellijn bijgekomen en mag ik deze ook gaan verzorgen (^_^). Spannend. Nu werk ik dus met H460 en A549. Verder heb ik een assay geoptimaliseerd, wat erg interessant was, maar ook veel werk. Hiervan heb ik erg veel geleerd. Natuurlijk heb ik ook weer veel met Kerrie mogen doen en leren voor mijn Artikel 12. Dus werk heb ik genoeg.

En ja, Willem en ik zijn op reis geweest. Nou ja, niet erg ver weg, maar 5 uur met de bus. Voor Amerika niet ver dus. We zijn in BOSTON geweest, jeeh. We hadden een erg leuk en vooral bezienswaardig/indrukwekkend weekend. Ik had het gevoel dat we wel zo’n beetje de hele stad hebben gezien. Het hotel was super. We hadden een hotelkamer met uitzicht op de skyline van Boston. Dat was dus fantastisch en zeker onverwacht.
Tip voor als je naar Boston gaat: zeker de Duck Tours doen en langs “The Freedom trail” lopen. Boston is echt een prachtige stad. Zeker waard om naar toe te gaan. Ik heb er van
genoten.

En nog wat nieuws. We hebben er nog twee Nederlanders bij gekregen op het lab. Dit zijn Cheryl en Caspar, twee master studenten uit Maastricht. Dus het is al bijna een kolonie van Nederlanders hier. Haha. Maar ja, das ook wel leuk. Iedereen noemt ons “The Dutch Oven”, letterlijk een invasie van Nederlanders.

Dit weekend zijn Willem en ik druk bezig geweest. Op zaterdag zijn we de strijd aan gegaan om de beste worsten broodjes van Amerika te maken. En dat natuurlijk voor Prema. Na de eerste batch verbrand te hebben was de tweede dan toch wel erg lekker, jammie.

Nou ja, voor nu maar weer genoeg. Ik hoop dat jullie dit verslag weer leuk vonden. Groetjes en tot kijk,

Jana (^_^)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jana

Stage Amerika

Actief sinds 21 Aug. 2014
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 4935

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2014 - 01 Juli 2015

Afstudeer stage: University of Vermont

Landen bezocht: