Week 2 - Reisverslag uit Burlington, Verenigde Staten van Jana - WaarBenJij.nu Week 2 - Reisverslag uit Burlington, Verenigde Staten van Jana - WaarBenJij.nu

Week 2

Door: Jana

Blijf op de hoogte en volg Jana

14 September 2014 | Verenigde Staten, Burlington

Mijn tweede werkweek begon vroeg. Allereerst heb ik mijn cellijn (A549) gesplitst en uitgeplaat, om weer nieuwe experimenten uit te voeren. Ook was er op maandag weer een lab meeting die hebben we twee keer in de week op maandag en donderdag. Op maandag moet er altijd een iemand uit het lab een artikel presenteren en daarover wordt dan natuurlijk veel gediscussieerd. Op donderdag worden dan meestal behaalde resultaten van de verschillenden onderzoeken gepresenteerd en besproken. Meest worden er dan ook tips gegeven en worden er vervolg stappen binnen het onderzoek besproken.

Even kort iets over mijn project. Het project waaraan ik de komende weken en maanden mag gaan werken, heeft te maken met Non-small cell lung cancer. Doordat er nog vele dingen nooit uitgevoerd zijn kan ik hier natuurlijk niet al te ver op ingaan. Zoveel kan ik vertellen we gaan de invloed van een bepaalde inhibitor bekijken op een eiwit. Dit eiwit zou dus betrokken kunnen zijn in cellulaire processen die de proliferatie van cellen zou kunnen bevorderen. Nou ja zo ver dan over mijn project.

Deze week was in zijn geheel wel veel drukker dan de vorige ik mocht vele bekende technieken zoals, PCR, qPCR, eiwit/DNA/RNA isolatie, bepaalde assay ’s ect. uitvoeren. Ook heb ik weer veel artikelen gelezen en heb ik mijn project plan bijna helemaal af kunnen maken. Verder heb ik ook weer vele nieuwe dingen mogen leren. Ik mocht met siRNA werken om een eiwit in de A549 cellijn uit te nokken. Spannend!

Donderdag was dan mijn verjaardag en ben ik dus weer een jaar ouder geworden. Het was echt een super leuke en gezellige verjaardag. Natuurlijk was het ook even wennen omdat mijn familie er niet was, zeker Mama en Papa. Maar ja ik ben al groot dus dat valt dan ook al weer mee haha. Ook op donderdag moest ik dus werken. Maar dat vond ik helemaal niet erg omdat ik mijn collega’s toch wel erg leuk vind. Als verrassing heeft Karrie dan ook nog cup cakes voor mij gebakken echt super lief. Kon het echt niet geloven. Ook heeft natuurlijk iedereen mij gefeliciteert. In de avond ben ik dan met Willem en Matt in de uit eten geweest. Hier verraste mij Matt dan, nadat we hadden gegeten met een toetje (brownie met slagroom en vanille ijs).

Op vrijdag was het erg rustig op het lab ik heb weer eiwitten en RNA geïsoleerd voor de aankomende proeven. En natuurlijk ook weer cellen gesplitst. geplaat en nieuw medium gegeven. Verder heb ik ook weer veel gelezen voor het projectplan. Wat erg handig is, is dat de Universiteit een erg grote databank heeft. Dit betekend dus als ik op hun wifi zit kan ik dus alle gepubliceerde artikelen, maakt niet uit bij welke uitgever en data bank, lezen en downloaden. Erg handig, oh ja dat zij ik al haha ^_^.

Het weekend was erg rustig zaterdag zijn we met Sarah ( een lab technici op mijn lab) mee geweest naar Winooski om bubble ball soccer te spelen. Dit was erg hilarisch en we hadden erg veel lol.

Vandaag zijn Willem en ik naar de University Mall geweest en erg groot overdekt winkelcentrum, dus dat hebben we ook weer gezien. Ik heb daar dan ook in een sport winkel running schoenen gekocht. Dit betekend dat ik nu eindelijk morgen kan gaan fitnissen in het fitnesscenter van de universiteit.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jana

Stage Amerika

Actief sinds 21 Aug. 2014
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 4940

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2014 - 01 Juli 2015

Afstudeer stage: University of Vermont

Landen bezocht: