De eerste week.... - Reisverslag uit Burlington, Verenigde Staten van Jana - WaarBenJij.nu De eerste week.... - Reisverslag uit Burlington, Verenigde Staten van Jana - WaarBenJij.nu

De eerste week....

Door: Jana

Blijf op de hoogte en volg Jana

29 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Burlington

…begon direct met fantastisch weer. De gemiddeld temperatuur lag rond de 25-30 ˚C. De eerste week hier in Burlington, was erg spannend en druk. Maandag zijn wij met de bus in de ochtend naar downtown Burlington gereden. Mijn eerste doel was het om een prepaid card voor mijn iPhone te kopen, omdat dit toch veel makkelijker was om contact op te nemen met mijn stagebegeleider. Maar ja natuurlijk is het ook erg handig om een Amerikaans nummer te hebben. En hierbij kan ik zeggen dat de service van AT&T uitstekend is en het dus uiterst aan te bevelen is. Nadat we bij de AT&T geweest waren, zijn we dan nog downtown Burlington gaan verkennen. En ik moet zeggen dat het hier toch wel erg mooi is. De mensen hier zijn erg vriendelijk, vrolijk en wel erg behulpzaam . Naar het verkennen van de Church Street de hoofdstraat van Burlington met zijn winkel passage en restaurants, zijn we dan richting Universiteit gegaan en dus naar onze werkplek. Hierbij hebben we dan ook de gehele campus leren kennen, die erg mooi is. In de Health Science Research Facility, waar mijn lab waarin ik werk gelegen is, heb ik dan de eerste kennis gemaakt met mijn nieuwe collega’s. Ook zijn we gedag gaan zeggen tegen Dawn die ons bijstond tijdens de gehele Visum procedure. Na een lange dag zijn wij dan weer terug naar het hotel. De volgende dag begon goed. Na ontbeten te hebben, werden we dan opgehaald door mijn stagebegeleider Jos. Na een introductie/ rondleiding in het lab en kennismaking met Dave, Dave (ja da zijn er twee van), Sarah en Kerrie, heb ik dan helaas gedag moeten zeggen. Ook hebben we onze cat card (UVM ID cards) opgehaald. s’ Middags zijn we dan met de campus shuttle die gratis is (hadden we dat maar een dag eerder geweten), naar de Lake Champlain gereden. Het was prachtig om te zien, het water, het veerboot en de bergen eromheen prachtig. Gegeten hebben we die avond in het ziekenhuis naast de research facility. Het is erg goedkoop en vooral super lekker. In de ochtend van woensdag werden we dan opgehaald door Jos, wat erg aardig was. We mochten de eerste paar dagen tot 1 september bij hun verblijven in hun kelder/logeerkamer. Ter info, deze is groter dan mijn appartement waarin ik nu woon. Na de koffers daar afgeleverd te hebben, zijn we dan naar het lab gereden met Jos. Op lab heeft Kerrie dan een aantal dingen aan mij laten zien en heb ik haar geholpen om het lab gedeeltelijk te herorganiseren, zodat ik op donderdag dan ook mijn werkplek kon krijgen. Verder kon ik ook nog met Jos wat celkweek dingen doen. Ook moest ik de veiligheid courses volgen en quizzen maken. Dus in zijn geheel was het een erg leerzame dag. In de avond gingen we dan bij Jos BBQ ‘en. Donderdag heeft Prema (vrouw van Jos) ons dan meegenomen naar het lab. Ook donderdag mocht ik weer mee kijken met Kerrie en Jos. Verder heb ik dan ook nog artikelen gelezen die te maken hebben met mijn GSTP1project. Om 12 uur waren we dan samen met mijn roommate Matt lunchen. Donderdag avond hebben wij dan met Jos take out gehaald. Op vrijdagochtend waren we al om 7.45 uur op lab waar ik weer een heleboel dingen kon leren en vooral bekijken, wat erg spannend was. Rond 5 uur zijn we dan samen met Jos naar huis gereden en hebben we de restanten van onze take out op gegeten. Na een aflevering Skins te hebben gekeken, was de eerste werk week ook al weer over. Morgen gaan we dan beginnen aan onze eerste Labor Day weekend.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jana

Stage Amerika

Actief sinds 21 Aug. 2014
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 4937

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2014 - 01 Juli 2015

Afstudeer stage: University of Vermont

Landen bezocht: